دبیرستان پسرانه غیر دولتی دوره دوم نخبگان جوان فردا | نخبگان جوان فردا| دبیرستان غیردولتی در تبریز

ضرورت مواجه شدن دانش آموزان نخبه با میدان های متفاوت

الهام یاوری گفت:دانش آموزان نخبه باید با میدان های متفاوت مواجه شوند تا استعدادهایشان زده شود از جمله برنامه‌ها یی که می توان اشاره کرد جشنواره های هنری، فرهنگی، و ادبی است. به نظر می‌رسد این مسیر احتیاج به تقویت و حمایت بیشتر دارد.

او گفت: باید مسیر در برخی از نقاط فراهم شود در روزهای اخیر شاهد موفقیت دانش آموزان در سه المپیادعلمی بودیم. دو مسیر مهم وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.

بچه های با استعدادی که در مدارس سمپاد تحصیل می کنند شایسته خدمات پرورش استعداد و خدمات هستند برای اینکه به آنها دسترسی پیدا کنیم ،طرح هایی در آموزش و پرورش وجود دارد که مهمترین آنها طرح شهاب است اما به دلیل محدودیت های متنوع بودجه‌ای، اعتباری و برنامه‌های این طرح هنوز جای رشد زیادی وجود دارد.

در داخل مدارس سمپاد با مسائل متفاوتی روبرو هستیم که شاید مهمترین آنها جذب مدیران و معلمانی است که توانمندی و علاقه ارتباط با بچه های با استعداد را دارند، باید زیرساخت‌های لازم برای جذب این افراد فراهم شود. در مدارس سمپاد و بیرون از مدارس سمپاد بچه های با استعداد زیادی وجود دارند که نیاز به توجه دارند.

باشگاه دانش پژوهان جوان موجودیت مستقلی در سال ۷۳ داشت و اساسنامه مستقلی برای آنها آن تصویب شده بود و دو نقش بسیار مهم داشت، علاوه بر فعالیت های آموزشی در دوران دانش آموزی ،فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی را در این دوران پیگیری می‌کرد.

یاوری گفت: بعد از تمام شدن دوره دانش آموزی دانش پژوهان المپیادی برای آنها فضایی فراهم می‌شد تا فعالیت های آموزشی ،پژوهشی و شبکه سازی را دنبال کنند. متاسفانه در دوران هایی این باشگاه از استقلال محروم و ادغام شد و در مرکز ملی استعدادهای درخشان ادغام شد که نتیجه منفی بر روی نتایج باشگاه داشت.

او گفت: خوشبختانه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه مستقل باشگاه تصویب شد و برای ابلاغ منتظر دستور ریاست جمهوری هستیم، امیدواریم که به زودی از سوی دولت ابلاغ شود.

باشگاه دانش پژوهان جوان موجودیت مستقلی در سال ۷۳ داشت و اساسنامه مستقلی برای آنها آن تصویب شده بود و دو نقش بسیار مهم داشت، علاوه بر فعالیت های آموزشی در دوران دانش آموزی ،فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی را در این دوران پیگیری می‌کرد.

یاوری گفت: بعد از تمام شدن دوره دانش آموزی دانش پژوهان المپیادی برای آنها فضایی فراهم می‌شد تا فعالیت های آموزشی ،پژوهشی و شبکه سازی را دنبال کنند. متاسفانه در دوران هایی این باشگاه از استقلال محروم و ادغام شد و در مرکز ملی استعدادهای درخشان ادغام شد که نتیجه منفی بر روی نتایج باشگاه داشت.

او گفت: از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه مستقل باشگاه تصویب شد و برای ابلاغ منتظر دستور ریاست جمهوری هستیم، امیدواریم که به زودی از سوی دولت ابلاغ شود.

به گفته یاوری دانش آموزان المپیادی و سایر دانش آموزانی که علاقمند به فضای آموزش و پژوهش توأمان هستند، می توانند با دوستان خود ارتباط برقرار کنند. آنها می‌توانند از نیازهای کشور و مسائلی که در کشور مطرح است مطلع شوند و در حل این مسائل درگیر شوند.

او گفت: ما کمک می کنیم تا بچه ها خوب تحصیل و شغل پیدا کنند اما مهم‌ترین کمکی که باید به این بچه ها کرد، این است که ارتباط کافی بین این دانش آموزان و مسائل کشور برقرار کنیم و چالش‌های جدی را برای آنها فراهم کنیم که احساس کنند اگر در ایران بمانند و بر روی مسائل واقعی کشور متمرکز شوند می‌توانند برای کشور مفید باشند.